PERLAWANAN AKAN DATANG


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sabtu, 30 April 2011

TERENGGANU GAGAL PINTAS SELANGOR

PENYERANG Selangor, Mohd Amri Yahyah (kiri) berebut bola dengan pemain Terengganu, Mohd Ashaari Samsudin di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam tadi.

PENYERANG Selangor, Mohd Amri Yahyah (kiri) berebut bola dengan pemain Terengganu, Mohd Ashaari Samsudin di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam tadi.


Kedah gah lonjak tempat keempat selepas tewaskan Perak 3-1 di Ipoh
 

PERTEMBUNGAN dua pasukan teratas Liga Super - pendahulu Selangor dan Terengganu yang hanya dibezakan satu mata - berakhir seri 1-1 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, untuk membolehkan Merah Kuning kekal di tangga teratas, malam tadi.
Pada babak pertama, pelawat yang cuba bangkit daripada kekalahan 1-0 di tangan Kelantan Selasa lalu, mengawal permainan sebaik bermula tetapi hanya menembusi gawang tuan rumah selepas minit ke-42.
Safiq Rahim yang bekerja keras memastikan Selangor tidak pulang dengan tangan kosong daripada dua kunjungan ke Pantai Timur, bijak melepasi perangkap ofsaid untuk menyempurnakan hantaran Amri Yahyah tiga minit sebelum rehat. 

Namun pada babak kedua, anak buah Irfan Bakti Abu Salim kembali mempamerkan rentak sebenar untuk mencari gol penyamaan dan Ismail Faruqi tidak mensia-siakan peluang di depan gawang Selangor ketika menyudahkan hantaran lintang Joseph Kalang Tie pada minit ke-62. 

Terengganu kembali mengawal permainan dan hampir menggandakan jaringan menerusi Ismail, tetapi tandukannya ditampan penjaga gol Selangor, Saiful Amar Sudar. 

Selangor kekal di tangga teratas dengan 33 mata, dengan Kelantan berpeluang memintas sekiranya merakam kemenangan ke atas Kuala Lumpur, di Kota Bharu malam ini. 
Di Stadium Perak, Ipoh, rekod tanpa kekalahan gelanggang sendiri tuan rumah akhirnya dicemari dengan kekalahan 3-1 kepada Kedah yang kini memintas lawan itu untuk menduduki tangga keempat dengan 27 mata. 

Gol Kedah dijaringkan Khyril Muhymeen Zambri (m-30), Mohd Firdaus Fauzi (m-75) dan gol sendiri pertahanannya, Mohd Syazwan Roslan (m-83) manakala sol sagu hati tuan rumah menerusi Mohd Noor Hazrul Mustafa pada masa kecederaan. 










Tiada ulasan:

Catat Ulasan