PERLAWANAN AKAN DATANG


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Isnin, 2 Mei 2011

RM 10,000 BUAT PEMAIN SELANGOR



KHALID (berpakaian kebangsaan) dan pasukan Selangor bergambar bersama bas baru pasukan itu di Padang SUK, Shah Alam petang semalam.



GANJARAN buat enam pemain Selangor yang membantu skuad bola sepak kebangsaan menjuarai Piala Suzuki AFF 2010 pada Disember lalu akhirnya didedahkan kepada umum semalam.
Amri Yahyah, Safiq Rahim, Asraruddin Putra Omar, Amirul- hadi Zainal, Razman Roslan dan Safee Sali bakal mendapat wang tunai RM10,000 setiap seorang dan diskaun untuk membeli rumah yang dibina oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PK- NS).
Ia pasti berita gembira buat enam pemain tersebut bersempena Hari Pekerja semalam.
Presiden Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Tan Sri Khalid Ibrahim yang juga Menteri Besar Selangor berkata, ia adalah usaha pihaknya dalam memberi ganjaran dan pelaburan masa depan kepada para pemain.
“Setelah menimbang, dengan semua pemain skuad Piala Suzuki AFF ini sudah menerima ganjaran dan anugerah daripada beberapa pihak lain, kerajaan negeri akan memberi hadiah secara dua peringkat ini.
“Pertama, wang tunai RM10,000 setiap seorang dan keduanya, kita beri diskaun untuk mereka beli rumah atau apartmen yang dibangunkan oleh PKNS.
“Pemain boleh guna RM10,000 itu untuk deposit rumah dan diberi lagi diskaun harga. Tetapi ini cadangan kita, terpulang kepada pemain,” kata Khalid pada sidang media selepas merasmikan bas baru FAS di Padang SUK, Shah Alam petang semalam.
Bas baru berjenama Scania yang berharga RM570,000 itu menggantikan bas lama FAS yang sudah digunakan lebih 10 tahun tetapi nombor pendaftaran lama, BGG 11 dikekalkan pada bas baru mewah berkapasiti 30 tempat duduk itu.
“Kita ambil kira kos penerbangan dan kos bas untuk ke tempat lawan. Jadi dengan adanya bas baru ini, perjalanan kurang empat jam kita akan gunakan bas saja.
“Kita telah buat satu pelaburan besar. Ini bukan saja dapat jimat- kan kos penerbangan tetapi juga memberi peluang kepada penyokong sama-sama berkonvoi ke tempat lawan,” jelas Khalid.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan