PERLAWANAN AKAN DATANG


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 3 Mei 2011

KEKUATAN MENTAL JADI PENENTU



MANA-MANA pasukan yang mempunyai kekuatan mental dan fizikal pasti akan muncul juara Liga Super musim ini.
Setelah mengharungi sembilan perlawanan sepanjang April, sesi 'tahan lasak' berterusan apabila tujuh lagi perlawanan Liga Super bakal berlangsung sepanjang Mei ini.
Bagi empat pasukan yang mara ke separuh akhir Piala FA, Kelantan, Selangor, Terengganu dan Pahang, mereka terpaksa mengharungi tambahan dua perlawanan (13 dan 16 Mei) menjadikan keseluruhan sembilan perlawanan untuk mereka harungi sepanjang bulan ini.
Apa yang pasti, ketahanan tiga pasukan teratas Liga Super - Kelantan, Selangor dan Terengganu - akan teruji apabila mereka bakal beraksi tanpa henti selang tiga hari bermula malam ini.
Dengan baki tiga aksi terakhir Liga Super hanya akan berlangsung pada 6 Jun, 14 Jun dan 6 Julai, bayangan pasukan yang bakal muncul juara mungkin terjawab selepas perlawanan ke-23 pada 28 Mei ini.
Ketika ini, Kelantan dan Selangor terikat 33 mata, manakala Terengganu di tangga ketiga dengan 32 mata, mening- galkan agak jauh pasukan di tangga keempat, Kedah dengan 27 mata.
Bagi juara bertahan Selangor, mereka perlu bangkit dengan mencatat semula kemena- ngan setelah tewas 0-1 kepada Kelantan dan seri 1-1 dengan Terengganu pada dua aksi terakhir.
Selangor bakal bertemu Kuala Lumpur di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, Cheras malam ini dan jurulatihnya, K. Devan tidak memikirkan perkara lain kecuali kemenangan.
"Kita tak mahu melakukan kesilapan dan tercicir mata lagi. Saya akan turunkan kesebe- lasan terbaik dan pastinya mahu mencuri tiga mata penuh di Cheras.
"Tentang jadual padat ini, kita akan cuba menyesuaikan diri sebaik mungkin terutama dengan mencorakkan sesi latihan yang bersesuaian dengan keadaan," kata Devan.
Namun kesan jadual padat telah menyebabkan tiga pemain Selangor, Khairul Anuar Baharom, Razman Roslan dan Amirulhadi Zainal dilanda kecederaan.
Fadzli Saari, Bunyamin Umar dan Fitri Shazwan pula mengalami cedera ringan dan Devan akan melihat tahap kecergasan akhir sebelum menamakan 18 pemain untuk bertemu Kuala Lumpur.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan