PERLAWANAN AKAN DATANG


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sabtu, 30 April 2011

HAJAT TIDAK KESAMPAIAN



AMRI (kiri) bersaing dengan penyerang Terengganu, Mohd. Ashaari Samsudin pada aksi Liga Super di Kuala Terengganu semalam.



IMPIAN Terengganu untuk merampas kedudukan selaku pendahulu Liga Super tidak kesampaian selepas hanya mampu seri 1-1 dengan Selangor semalam.
Beraksi di hadapan penyokong sendiri di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, skuad Penyu jelas bersemangat untuk mencari tiga mata penuh.
Skuad kendalian Irfan Bakti itu terlebih dahulu memperoleh peluang menjaringkan gol pada minit ke-11, namun sepakan Abdul Manaf Mamat yang hanya berhadapan satu lawan satu dengan penjaga gol Selangor, Saiful Amar Sudar jauh tersasar.


Pasukan pelawat memperoleh peluang pada minit ke-25, kali ini menerusi Fadzli Saari tetapi rembatan kencangnya berjaya ditampan kemas penjaga gol Terengganu, Sharbinee Allawee.
Aksi keras kemudian disajikan kedua-dua pasukan dengan Terengganu berjaya menguasai sepenuhnya permainan.
Bagaimanapun, pemain tengah Selangor, Safiq Rahim melenyapkan sorakan hampir 15,000 penonton tuan rumah dengan gol pertama The Red Giant pada minit ke-42.
Gol pertama itu hadir selepas Safiq memperoleh hantaran cantik daripada kapten Amri Yahyah sebelum memperdayakan Sharbinee.
Pada babak kedua, Terengganu yang membuat dua pertukaran dengan memasukkan Ahmad Nordin Alias dan Muhaimin Omar terus menguasai permainan.
Hasilnya, Terengganu berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-62 menerusi Ismail Faruqi yang menanduk bola hantaran silang Joseph Kalang Tie.
Keputusan seri itu menyaksikan Terengganu kekal berada di tangga kedua dengan mengumpul 32 mata, satu mata di belakang Selangor.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan